Berpeluh berlebihan Rawatan - Satu Aspek Kunci berlebihan Berpeluh Kebebasan

Berpeluh berlebihan Rawatan - Satu Aspek Kunci berlebihan Berpeluh Kebebasan

Apabila ia datang untuk peluh berlebihan, kebanyakan orang cuba untuk mencari penyelesaian atau rawatan secepat mungkin. Dengan rawatan mereka melihat ke dalam losyen, anti-perspirants, pil dan juga pembedahan atau Botox suntikan. Malangnya rawatan lain bahkan tidak menyeberangi fikiran mereka.

Apa semua rawatan mempunyai persamaan di atas adalah bahawa mereka boleh muncul untuk menyembuhkan masalah peluh berlebihan tetapi apa yang mereka lakukan adalah menyembunyikannya. Pembedahan adalah satu-satunya perkara bahawa "menyembuhkan" tetapi ini adalah dengan mengorbankan mempunyai hujung saraf terputus dari kelenjar peluh.

Terdapat 2 aspek yang sangat penting yang perlu dipertimbangkan sebelum rawatan-rawatan ini. Jika anda ingin mengatasinya untuk yang baik, anda perlu melihat sebab-sebab dan untuk pelbagai sebab-sebab ini terletak pada apa yang kita makan dan cara kita berfikir. Kesihatan mental dan fizikal adalah faktor penyumbang utama kepada peluh berlebihan.

Artikel ini akan meliputi kesihatan mental.

Dengan berpeluh, kebimbangan boleh menjalar pada individu dan bulatan ganas berlaku. Berpeluh berlebihan adalah memalukan dan boleh membuat kita bangkai kapal saraf. Ia boleh membuat kita paranoid, tidak cekap dari segi sosial dan boleh meninggalkan kita sedikit penyendiri - semua kerana kita begitu tidak selamat dan supaya sedar akan hakikat bahawa kita berpeluh terlalu banyak. Kami boleh rasa merendam melalui pakaian kita dan kita merasakan betapa tidak selesa itu.

Selain itu kita mula bimbang bahawa yang-pernah kita berbual-bual dengan atau berada dalam hubungan dengan notis itu dan menilai kita untuk itu. Ia boleh membuat bekerja dengan orang lain tidak selesa dan akhirnya ini membawa kita untuk mengelakkan situasi sosial dan berpotensi kehilangan rakan-rakan.

Malangnya bukan sahaja kebimbangan ini menjadikan kita berasa sampah, ia juga memburukkan lagi berpeluh. Kebimbangan menyebabkan kita berpeluh lebih, jadi kita hanya berakhir di dalam sebuah lingkaran kemiskinan. Satu-satunya cara kita boleh mengatasi masalah ini adalah untuk memecahkan bulatan dengan terlebih dahulu mendapat pegangan pada kebimbangan kami.

Cara terbaik untuk mendapatkan cengkaman kebimbangan anda adalah untuk mempelajari teknik-teknik seperti meditasi dan pernafasan latihan untuk membantu anda bertenang, walaupun di hadapan orang lain tanpa mereka perasan! Mengawal dan melambatkan pernafasan anda boleh membantu mendapatkan badan anda daripada melawan atau penerbangan mod dan membuat anda berasa lebih baik.

Terdapat banyak sumber dalam talian untuk membantu anda melakukan ini dan anda mungkin mendapati audio membantu. Kelas-kelas yoga atau meditasi mungkin juga berguna untuk membantu anda berehat sepanjang minggu. Tekanan adalah faktor utama dalam kehidupan kebanyakan orang hari ini dan memberi diri anda masa untuk berehat adalah penting. Jangan memandang rendah kuasa minda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar