Curcumin - The Medicine Mereka Tidak Mahu Anda untuk Menggunakan!

Curcumin - The Medicine Mereka Tidak Mahu Anda untuk Menggunakan!

Curcumin (diferuloylmethane) adalah polifenol, sejenis kimia yang, adalah dipercayai, boleh melindungi daripada beberapa masalah kesihatan yang biasa dan kesan mungkin tertentu penuaan, berasal dari tumbuhan Curcuma longa, biasanya dipanggil kunyit. Curcumin mempunyai ciri-ciri yang boleh menghalang enzim yang perlu untuk pertumbuhan kanser.

Kajian menyeluruh sejak 50 tahun yang lalu telah menunjukkan polifenol ini, Curcumin, kedua-duanya boleh mencegah dan merawat kanser. Potensi anti-kanser curcumin berpunca daripada keupayaan untuk menyekat percambahan pelbagai jenis sel-sel tumor.

Dalam beberapa sistem, curcumin telah digambarkan sebagai antioksida dan agen anti-radang. Bukti juga telah dikemukakan untuk mencadangkan bahawa curcumin boleh menyekat permulaan tumor, kenaikan pangkat dan metastasis.

Farmakologi, curcumin telah didapati selamat. Manusia ujian klinikal menunjukkan tiada keracunan dos yang mengehadkan apabila diberikan pada dos sehingga 10 g / hari.

Kesemua kajian ini menunjukkan bahawa curcumin mempunyai potensi besar dalam pencegahan dan terapi kanser. Kajian semasa menerangkan secara terperinci data yang menyokong kajian ini.

Ia kini telah mengesahkan bahawa curcumin mempunyai ciri-cara di luar yang di atas. Kajian telah menunjukkan bahawa, seperti dalam kegunaan yang asal, ia adalah penghalang jangka panjang terhadap pelbagai bentuk penyakit, termasuk jangkitan virus, penuaan otak, masalah peredaran, kekurangan kulit, kemerosotan makula untuk nama tetapi beberapa.

Curcumin boleh didapati dari kedai-kedai masakan. Walau bagaimanapun, ia telah mendapati bahawa dengan penambahan Piperine, lada hitam, kesan pemangkin dihasilkan menjadikan curcumin yang lebih berkesan. Ini kini boleh didapati dalam bentuk kapsul dari http://www.remede-naturel.net

Lihat http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12680238 Bharat B. Aggarwal, Ph.D, untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar