Pemulihan Peluh Asli

Pemulihan Peluh Asli

Peluh adalah satu proses semula jadi bagi kebanyakan mamalia terutamanya manusia. Melalui proses ini badan mengawal suhu dan melepaskan racun dan unsur-unsur berbahaya bersama-sama dengan air dalam bentuk peluh. Walau bagaimanapun kadang-kadang orang mengalami peluh yang tidak normal. Ia boleh menjadi sukar untuk mencari penawar yang betul untuk masalah ini yang di samping menghasilkan bau badan yang tidak baik. Ia boleh membawa kepada embarrassments sosial yang serius dan mengganggu perjalanan biasa kehidupan.

Mujurlah terdapat ubat peluh yang tersedia. Terdapat dua kaedah utama untuk merawat masalah ini - ubat-ubatan dan rawatan klinikal dan ubat semula jadi. Rawatan klinikal seperti suntikan botox tidak berkesan dari masa ke masa yang lama. Suntikan Botox juga perlu diberikan untuk sehingga sembilan bulan dan kemudian berulang-ulang seperti yang diperlukan dan mereka sangat mahal juga. Pembedahan amat berkesan, ia mempunyai kadar kejayaan yang tinggi tetapi setiap pembedahan mempunyai risiko sendiri dan harus menjadi pilihan terakhir anda.

Ubat peluh Asli di sisi lain, adalah murah, mereka memberikan kelegaan jangka panjang dan bebas daripada kesan sampingan yang berbahaya. Jadi apa remedi peluh semula jadi boleh didapati? Sebagai contoh, anda boleh minum satu sudu penuh klorofil cecair dalam air setiap hari. Klorofil cecair deodoran dalaman yang indah. Gunakan antiperspirants kristal organik semula jadi. Mereka bukan sahaja menutup bau wangi-wangian tetapi sebenarnya memusnahkan bakteria bau menghasilkan. Ketiak bersih dan kaki dengan cuka epal cider (ya, ya saya tahu epal cider cuka lagi - tetapi ia berfungsi) atau baking soda. Anda juga boleh menggunakan susu magnesia dengan bola kapas atau dengan tangan. Anda juga boleh menggunakan jus kira-kira dua dozen radishes dicampur dengan gliserin sedikit.

Mana-mana jika rawatan ini akan membantu anda mengurangkan peluh dan bau badan, untuk kesan yang lebih baik menggabungkan beberapa remedi peluh semula jadi bersama-sama, anda akan terkejut dengan kesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar