Pros dan Cons Red Yeast Rice

Pros dan Cons Red Yeast Rice

Kolesterol tinggi adalah masalah yang semakin meningkat, dan ubat-ubatan untuk mengurangkan ia adalah perniagaan yang besar. Sesetengah orang seolah-olah bertolak ansur dengan mereka dengan baik, tetapi yang lain, sebanyak 20% daripada mereka yang mengambil mereka, mempunyai masalah. Adakah terdapat cara yang semula jadi di sekeliling mereka?

Kolesterol adalah lemak yang diperlukan untuk penghadaman. Hati anda biasanya menghasilkan semua yang anda perlukan. Malangnya, banyak makanan boleh menyumbang kepada nombor yang semakin meningkat, kedua-dua sayur-sayuran dan daging. Trans lemak dan minyak hydrogenised boleh menyebabkan walaupun vegetarian untuk membangunkan masalah. LDL yang tinggi boleh membawa kepada penyakit jantung, angin ahmar dan masalah kesihatan yang lain.

Diet boleh membantu mengawal kolesterol, tetapi diet mungkin tidak cukup. Apabila ini berlaku, doktor menetapkan ubat-ubatan untuk membantu lebih rendah itu. Salah satu jenis ubat yang ditetapkan dipanggil statin. Digabungkan dengan diet yang rendah lemak, ia boleh mengurangkan nombor anda.

Sehingga dua puluh peratus daripada pesakit yang mengambil ubat-ubatan ini membangunkan kesakitan teruk di kaki mereka dan boleh membawa kepada masalah lain. Tambahan pula, ramai orang merasa bahawa ubat semula jadi adalah lebih baik daripada yang ditetapkan, dan mungkin lebih selamat.

Beras yis merah dapat menjawab untuk tujuan itu. Seperti biasa, terdapat kaveat atau dua. Pertama sekali, ia boleh menyebabkan masalah yang sama ubat-ubatan preskripsi menyebabkan. Ia juga dilengkapi dengan semua amaran sama. Kedua, anda perlu menyelaras herba ini dengan doktor dan ahli farmasi. Ia boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan lain dan beberapa lebih produk kaunter ... termasuk alkohol.

Satu perkara yang ketiga untuk mempertimbangkan terpakai kepada sesiapa sahaja mengambil statin, sama ada ia adalah satu perubatan tradisional atau alternatif semula jadi. Jangan mengambil goldenseal bersama-sama dengannya, kerana ia boleh membawa kepada kerosakan otot yang teruk dan kegagalan buah pinggang.

Remedi alternatif boleh menjadi sekutu yang kuat dalam menjaga sihat. Menggunakan mereka secara tidak wajar boleh menyebabkan banyak hasil yang buruk. Sebab itu saya sering mengesyorkan bercakap dengan doktor anda, ahli farmasi dan pengamal herba yang berkelayakan. Bersama-sama, mereka boleh membantu anda kekal sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar