Homeopati - Apa yang Anda Perlu Tahu?

Homeopati - Apa yang Anda Perlu Tahu?

Dengan sejarah yang besar merawat manusia, sistem perubatan homeopati pantas menjadi popular di kalangan orang ramai. Ini cara holistik terapi mendapat begitu ramai pengikut atas sebab yang mudah bahawa ia berfungsi dengan berkesan lagi sedikit hanya untuk membantu pesakit menghilangkan penyakit tanpa mewujudkan apa-apa kesan sampingan yang tidak wajar. Berikut adalah satu percubaan untuk membiarkan semua orang tahu tentang homeopathy-

Adakah ubat-ubatan homeopati penyembuhan?

Ini orang kuat dalam homeopati pasti percaya bahawa ia adalah mod paliatif rawatan dan tidak terapi. Selsema mudah untuk gangrenes dan syarat kanser mendapati kelegaan dengan sistem homeopati perubatan. Tanpa memberikan kepentingan yang tidak wajar untuk diagnosis penyakit, rawatan homeopati bertujuan kompleks gejala individu dan perlawanan kompleks gejala ini dengan bahawa ubat. Bahan homeopati medica ialah computer luas gejala kompleks ubat homeopati yang berbeza boleh mengenakan ke atas seseorang individu sebagai gejala dadah. Ketika ini kedua-dua perlawanan tepat, menyembuhkan kekal boleh dicapai dalam masa beberapa minit sahaja, jam, hari atau bulan bergantung kepada keseriusan keadaan.

Walau bagaimanapun, dalam kes-kes keadaan berlebihan patologi di mana perubatan moden gagal untuk memberikan apa-apa relief, homeopati boleh membantu untuk mengurangkan gejala dan meredakan keadaan. Hampir tidak ada keadaan atau penyakit yang bukan di bawah bidang sistem homeopati perubatan. Sebaliknya dalam banyak kes, ubat-ubatan homeopati dipercayai menggantikan pisau pakar bedah itu. Syarat-syarat seperti buasir, abses, rekahan, dan calculi buah pinggang dan lain-lain homeopati menawarkan bantuan tanpa mewajibkan keperluan pembedahan.

Adalah sejarah mana yang begitu penting dalam homeopati?

Ramai orang tahu homeopati oleh pengambilan sejarah yang panjang itu. Ya, ia adalah benar bahawa tuan homeopati telah dimulakan langkah pengambilan sejarah yang kita pakar homeopati semasa masih berikut. Yang pastinya terdapat kaedah yang berbeza perubahan sejarah hari ini tetapi kebanyakan pakar homeopati yang mengikuti atau harus mengikuti apa yang Dr Hahnemann telah mengajar kita. Sebagai homeopati adalah mod holistik terapi, homeopati perlu tahu lebih lanjut mengenai pesakit secara menyeluruh dan bukan hanya diagnosis penyakit. Juga faktor-faktor penyebab dan gejala seiring pesakit adalah sama penting. Sejak dari zaman kanak-kanak, setiap individu mempunyai "watak kesihatan" sendiri yang melibatkan pelbagai peristiwa penting dalam perjalanan. Mereka adalah penting untuk mengetahui orang secara keseluruhan dan sebagainya adalah keperluan pengambilan sejarah terperinci. Pesakit mereka adalah jujur ​​dan memberi sejarah terperinci jelas mendapat manfaat yang paling!

Adakah ia satu rawatan jangka panjang dengan Homeopati?

Nah, dalam kebanyakan kes, pesakit berpaling ke arah homeopati selepas mencuba hampir semua (walaupun perkara-perkara yang berubah dengan pantas hari ini). Jadi, ramai pesakit sudah mempunyai beberapa teraan remedi lain dan mereka perlu dibatalkan sebelum memulakan rawatan homeopati. Kedua, tempoh rawatan homeopati berbeza dari seorang ke seorang. Untuk meningkatkan keupayaan melawan penyakit dan meningkatkan imuniti orang itu, kita perlu terus ubat untuk tempoh masa yang tertentu supaya imuniti semulajadi dirangsang.

Mengapa doktor homeopati saya tidak memberitahu saya nama ubat yang dia berikan kepada saya?

Soalan yang baik sesungguhnya! Hakikatnya adalah bahawa bersembunyi nama ubat homeopati tidak dilakukan untuk faedah doktor. Ia dilakukan semata-mata untuk kepentingan pesakit. Jika nama yang diketahui, terdapat peluang yang pesakit akan mengambil ubat yang sama apabila dia jatuh sakit dengan gejala yang sama yang berpandangan lain kali. Ini tidak syak lagi berbahaya, seperti kompleks gejala yang mungkin tidak sepadan dengan kompleks penyakit ini setiap kali dengan cara yang sama. Sebab itu pendapat pakar homeopati adalah satu kemestian sebelum anda cuba untuk apa-apa ubat. Terutamanya bagi kes-kes kronik, kita tidak harus membicarakan apa-apa ubat homeopati tanpa berunding dengan pakar perubatan homeopati yang pakar.

Adakah homeopati mengesyorkan sekatan diet terlalu banyak?

Tidak! Ini adalah salah satu mitos yang berkaitan dengan homeopati saya ingin katakan. Menurut Dr Sankaran, kaedah perubatan homeopati kuat, ubat-ubatan homeopati begitu sangat kuat yang tiada apa yang boleh mencairkan keberkesanannya. Tetapi beberapa pakar homeopati melakukan menyekat bawang mentah, bawang putih, kopi dan lain-lain juga pudina dan kapur barus adalah terhad. Tetapi hari ini pakar homeopati terkemuka percaya bahawa perkara-perkara yang dinyatakan di atas tidak boleh dimakan sebelum dan selepas mengambil ubat homeopati. Ini boleh mencairkan tindakan mereka sebagai ubat adalah dinamik dan mempunyai dos yang sangat minit. Juga terdapat beberapa sekatan diet dengan ubat-ubatan tertentu. Sekatan umum barangan yang dinyatakan di atas adalah tidak digalakkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar